گزارش ترافیک مصرفی کاربران لوناپارس از اینترنت در نوروز

توسط : Lunapars تاریخ : بازدید : 4,566 دسته بندی : خبرها
5
بر اساس گزارش شبکه ارتباطات لوناپارس طی نظر سنجی های اعلامی از خرداد 1396 تا آخرین روز تعطیلات نوروزی یعنی 13 فروردین 1397: در روزهای پایانی سال 1396 و نوروز 1397 محبوب‌ترین فعالیت‌های آنلاین در بین کاربران اینترنتی شبکه لوناپارس، ایمیل با 79 درصد و بعد از آن استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان رایج مانند تلگرام ، اینستاگرام و واتسآپ و ... 90 درصد بوده است. در این بین حدود 10 درصد از سن 25 سال به بالای کاربران لوناپارس در اینترنت روزنامه، مجله و کتاب الکترونیکی را به صورت آنلاین مطالعه کرده اند.



این درحالی است که حدود 80 درصد کاربران اینترنتی در شبکه ارتباطات لوناپارس، از موسیقی، ویدئو و بازی آنلاین استفاده می‌کنند. در صورتی که تنها در کمتر از 5 درصد کاربران 18 سال به بالا اینترنت لوناپارس، شبکه های تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را از طریق اینترنت و یا نرم افزار های تلویزیونی داخلی تماشا کرده اند.

در این میان، بیشترین مصرف ترافیک به محتوای ویدئویی آنلاین در روز آخر تعطیلات (سیزده به در) به آپلود فیلم و عکس و ... در پیام رسان ها به میزان بیش از 2GB و مقدار دانلود در این روزها نسبت به ساعات پر ترافیک بیش از 50 درصد کاهش و نزدیک به 1GB اختصاص دارد. ارسال محتوای ویدئویی در تعطیلات و نوروز سال 1397 نسبت به نوروز 1396 به میزان 60 درصد رشد داشته است، اما با همه تغییرات به‌ وجود‌آمده در خصوص جدا سازی ترافیک داخلی (محتوای داخل کشور) و خارجی (اینترنت بین الملل)، شاهد رشد بیشتر ارسال ویدئو و تصاویر در بین کاربران اینترنتی حتی در اپلیکشین های پیام رسان داخلی بوده و خواهیم بود.

ارسال نظر


عکس خوانده نمی‌شود

کلیه حقوق مالی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به شبکه ارتباطات لوناپارس می باشد.
2024 © Copyright & All Right Reserved By Lunapars Internet & Voip Service Provider

کنسرسیوم فرهام افق پارس (شبکه ارتباطات لوناپارس) نماینده رسمی پیشگامان توسعه ارتباطات دارای مجوز ارتباطات ثابت به شماره 17-94-100 از سازمان تنظیم مقررات در ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت در سراسر کشور
انصراف