راهنمایی نوع مصرف و مقدار کاهش ترافیک کاربران اینترنتی در سرعت های مختلف

توسط : CEO تاریخ : بازدید : 22,039 دسته بندی : خبرها
10
همان‌طور که می‌دانید این روزها مصرف ترافیک کاربران اینترنت به دلیل گسترش و پیدایش کارکردهای جدید،افزایش چشم‌‌‌گیری داشته است . به همین دلیل تصمیم گرفتیم توضیحاتی را در این مورد ارایه کنیم:

در حال حاضر با توجه به افزایش نیاز کاربران، سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های اینترنتی افزایش چشم‌گیری داشته است به عنوان نمونه سرویس‌ 1Mbps که در گذشته جزو پرسرعت‌ترین سرویس‌های اینترنت به شمار می‌رفت، امروزه جای خود را به سرویس‌ 10Mbps یا بالاتر داده است.

با استفاده از این سرویس، مشترکین می‌توانند فایلی که در گذشته در 8 دقیقه دریافت می‌کردند را در 1 دقیقه دریافت کنند. این بدین معنی‌ست که در صورتی که کاربر در گذشته روزانه 10 دقیقه از وقت خود را برای استفاده از اینترنت صرف می کرد، میتوانست به صورت متوسط 75 MB مصرف داشته باشد اما در حال حاضر با سرویس 10Mbps می تواند 8 برابر آن یعنی معادل 600 MB مصرف کند.

هم‌چنین در گذشته اکثریت صفحات به صورت Html و بدون فایل های تصویری و Flash بود. به همین دلیل برای باز کردن آن‌ها حجم کمتری کسر میشد. حال آن‌که امروزه بیشتر صفحات دارای تصاویر و Flash های متحرک بوده و به حتم باز کردن این صفحات حجم بیشتری را استفاده خواهد کرد.

لازم به توضیح است که هر گونه استفاده از اینترنت شامل:
• باز کردن صفحات
• دانلود فایل
• دریافت فیلم،عکس و ...در نرم افزارهای ارتباطی به مانند Viber،Whatsapp،Telegram و ...
• مشاهده آنلاین فیلم و یا گوش دادن آنلاین به اخبار و موسیقی
• مشاهده دوربین های قرارداده شده در محل از طریق اینترنت
• ...
به عنوان مصرف ترافیک در سرویس اینترنت محاسبه می شود.

هم‌چنین این روزها تعداد گوشیهای هوشمند که قابلیت استفاده از اینترنت را دارند در هر محل افزایش چشم‌گیری داشته است به همین دلیل بررسی ترافیکی که توسط هر کدام استفاده می‌شود کار دشواری خواهد بود.

در صورتی که بخواهید، مصرف ترافیک را بر روی گوشی موبایل،سیستم عامل و یا مودم خود به صورت لحظه ای مشاهده و بررسی کنید نرم افزارهایی برای این مورد تولید شده است که می‌توانید در وب سایت های دانلود فارسی زبان آشنا شوید و یا با دریافت نرم افزار مدیریت ترافیک مصرفی و نصب آن بر روی سیستم عامل ویندوز خود به صورت لحظه‌ای به سایت لوناپارس و ترافیک سرویس خود را مشاهده کنید.

لطفا در مورد هشدارهای لازم در مورد ترافیک مصرفی به موارد زیر توجه داشته باشید :
1- دقت فرمایید،در صورتی که از مودم وایرلس استفاده می‌کنید،حتماً باید بر روی مودم رمز عبور تنظیم کرده باشید.
2- از در اختیار قرار دادن رمز عبور وایرلس به اشخاص ناشناس جلوگیری کنید.
3- دقت فرمایید که رمز‌ عبور انتخاب شده برای مودم وایرلس شما بهتر است به گونه‌ای انتخاب شود که امکان تشخیص و حدس آن توسط آشنایان شما فراهم نباشد. (به عنوان مثال از گذاشتن شماره موبایل،شماره تلفن،نام و نام‌خانوادگی خود به عنوان رمز عبور وایرلس خودداری کنید.)
4- در هنگام انتخاب رمز‌ عبور وایرلس سعی کنید از ترکیب اعداد،حروف و حداقل از 8 کاراکتر استفاده کنید.
5- در هنگام قرار دادن رمز عبور برای مودم وایرلس خود، حتماً از روش رمزگذاری WPA و یا WPA2 استفاده کنید.
6- حتما رمز عبور ورود به کنسول مودم را که به صورت پیش فرض admin است تغییر دهید.
7- بر روی سیستم خود راهکارهای امنیتی (Internet Security) نصب کنید تا از دریافت فایل های مخرب از طریق اینترنت تا حد امکان جلوگیری شود.
8- از باز کردن فایل‌های ارسال شده (Attachment) توسط ایمیل‌های ناشناس خودداری کنید زیرا ممکن است فایل‌ها حاوی برنامه‌های مخرب برای سرقت اطلاعات شخصی یا از کار انداختن رایانه‌ باشد.

در صورت وجود مشکل با یکی از 3 روش زیر با ما در ارتباط باشید:
• تماس با سامانه 91010109-026
• ثبت درخواست در سامانه مشترکین شبکه لوناپارس
• تماس با نماینده خود در هر شهر و استان

در پایان، یادآوری می کنیم ارایه سرویس به شما کاربر گرامی را فرصتی مغتنم برای خود می دانیم و از این که عضو خانواده بزرگ شبکه ارتباطات لوناپارس هستید، به خود می بالیم.

کلیه حقوق مالی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به شبکه ارتباطات لوناپارس می باشد.
2024 © Copyright & All Right Reserved By Lunapars Internet & Voip Service Provider

کنسرسیوم فرهام افق پارس (شبکه ارتباطات لوناپارس) نماینده رسمی پیشگامان توسعه ارتباطات دارای مجوز ارتباطات ثابت به شماره 17-94-100 از سازمان تنظیم مقررات در ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت در سراسر کشور
انصراف