آموزش به روز رسانی سیستم کنترل پنل محبوب cPanel

توسط : Lunapars تاریخ : بازدید : 1,363 دسته بندی : بلاگ، مطالب مفید و آموزش های کاربردی
1

در صورتی که قصد بروزرسانی کنترل پنل سی پنل خود در سرور مجازی یا اختصاصی را دارید می توانید با روش های معرفی شده این آموزش استفاده کنید. برای بروز رسانی سی پنل لازم است دسترسی کامل به مدیریت سرور یا همان کاربر ریشه لینوکس خود ( Root ) داشته باشید. این آموزش تنها برای افرادی که دسترسی مدیریت سرور را دارند کاربرد دارد. در صورتی که شما کاربر نماینده سی پنل یا کاربر معمولی سی پنل ( برای مدیریت هاست ) هستید برای بروز رسانی می توانید به هاستینگ خود درخواست پشتیبانی ارسال کنید.
قبل از ارتقا باید مشخص کنید که سی پنل شما به کدام ویرایش ارتقا پیدا کند.


انواع ویرایش های سی پنل

سی پنل با ارائه ویرایش های مخلتف نیاز ها و سلیقه های انواع کاربران را برآورده کرده است. ما در ادامه انواع ویرایش های سی پنل را به شما معرفی کرده و در مورد آنها توضیح می دهیم.
 
ویرایش LTS : شما می توانید نسخه مورد را تا زمانی که سی پنل از آن پشتیبانی می کند انتخاب کنید.
ویرایش STABLE : ویرایش پایدار بهترین ویرایش سی پنل می باشد. پس از اینکه ویرایش RELEASE در معرض عموم قرار گرفت پس از مدتی ممکن است نقص ها و ایراد های ان توسط عموم گزارش و رفع شود. این ویرایش معمولا از امکانات جدید تا زمان تست کامل استفاده نمی کند. اما بهترین پیشنهاد برای سرویس های میزبانی وب است.
ویرایش RELEASE : تمام امکانات جدید به صورت کامل تست شده است. نصب های جدید سی پنل معمولا روی این ویرایش هستند. این ویرایش قبل از ویرایش پایدار منتشر می شود.
ویرایش CURRENT : امکانات جدید تست شده و تایید شده اند. اما ممکن است تمام قابلیت های پیشنهادی شامل آن نباشد. این ویرایش قبل از انتشار اصلی ( RELEASE ) منتشر می شود.
ویرایش EDGE : ویرایش EDGE معمولا برای نسخه هایی هستند که با تازگی توسط سی پنل منتشر شده اند و تقریبا هیچ آزمایشی یا ازمایشات کمی در دنیای واقعی روی آنها انجام شده است. بنابراین در صورت انتخاب این ویرایش نگرانی مشکلات امنیتی هنوز وجود دارد. امکانات این نسخه معمولا در حال تغییر است. این نسخه معمولا فاقد اسناد رسمی عمومی می باشد. شما می توانید از ویرایش EDGE برای سازگاری یا تست استفاده کنید. این ویرایش برای ارائه محصولات سروری مانند میزبانی وب توصیه نمی شود.


چگونگی بروز رسانی سی پنل

بروز رسانی سی پنل از طریق WHM
برای بروز رسانی کنترل پنل سی پنل از طریق WHM پس از ورود به این صفحه در تب cPanel روی گزینه Upgrade to Latest Version کلیک کنید.

سپس روی Click to upgrade کلیک کنید.
اگر شما از آخرین نسخه سی پنل استفاده می کنید اما قصد نصب مجدد آخرین نسخه ویرایش آن را دارید می توانید تیک Force a reinstall even if the system is up to date.  علامت بزنید.
با تیک زدن این مورداطلاعات شما حذف نمی شود.
در قسمت Update Settings می توانید ویرایش مورد نظر خود را انتخاب کنید.
نحوه بروز رسانی خودکار سی پنل
در همان صفحه قسمت Daily Updates را روی Automatic قرار دهید. در صورتی که روی Manual Updates Only قرار بگیرد به معنی آپدیت دستی می باشد و در صورتی که روی Never Update قرار گیرد سی پنل شما هرگز آپدیت نمی شود.
در صورتی که Operating System Package Updates روی Automatic تنظیم شود بعضی از پکیج های خودکار بروز رسانی می شوند.
در صورتی که Apache SpamAssassin™ Rules Updates روی Automatic  تنظیم شود قوانین SpamAssassin به صورت خودکار بروز رسانی می شوند.


بروز رسانی سی پنل از طریقSSH

برای آپدیت سی پنل از SSH ابتدا وارد اس اس اچ سرور سرور خود شوید و از دستورات زیر استفاده کنید :
آپدیت اسکریپت های سی پنل :

/scripts/updatenow
آپدیت سی پنل به آخرین نسخه ویرایش انتخاب شده :

/scripts/upcp ---force
آپدیت Mysql تا آخرین نسخه از ورژن انتخاب شده در سی پنل :

/scripts/mysqlup --force
آپدیت Exim تا آخرین نسخه در سی پنل :

scripts/exim4 --force
برطرف ساز مشکلات جدید

/scripts/fixeverything
در پایان سی پنل خود را ری استارت کنید :

/etc/init.d/cpanel restart
نحوه تغییر ویرایش سی پنل توسط ssh
برای تغییر ویرایش های سی پنل توسط ssh از دستورات زیر استفاده کنید. برای مثال ما قصد داریم ویرایش Stable را به RELEASE تغییر دهیم.

فایل زیر را ویرایش کنید :

nano /etc/cpupdate.conf
به دنبال خط زیر بگردید :

CPANEL=stable
سپس به خط زیر آن را تغییر دهید :

CPANEL=release
سپس فایل را ذخیره کنید و با دستور زیر سی پنل را آپدیت کنید.

/scripts/upcp ---force
موفق باشید

ارسال نظر


عکس خوانده نمی‌شود

کلیه حقوق مالی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به شبکه ارتباطات لوناپارس می باشد.
2024 © Copyright & All Right Reserved By Lunapars Internet & Voip Service Provider

کنسرسیوم فرهام افق پارس (شبکه ارتباطات لوناپارس) نماینده رسمی پیشگامان توسعه ارتباطات دارای مجوز ارتباطات ثابت به شماره 17-94-100 از سازمان تنظیم مقررات در ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت در سراسر کشور
انصراف