افتخاری دیگر: راه اندازی فاز 3 مرکز داده های " آروشا " در شبکه ارتباطات لوناپارس

توسط : CEO تاریخ : بازدید : 3,529 دسته بندی : خبرها
5
خدمت به خلق افتخار ماست. "امام خمینی (ره)"


همزمان با سالروز میلاد خجسته امام آزادی و آزادگی ، امام حسین (ع) ، روز پاسدار و با یاری پروردگار مهربان و همت همکاران فنی و توسعه مهندسی شبکه ارتباطات لوناپارس فاز سوم مرکز داده ها (DataCenter) با نام رسمی " آروشا " در تاریخ 10 اردیبهشت 1396 در محل شبکه لوناپارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی لوناپارس: جناب آقای مهندس حمدی ، مدیریت شبکه در این خصوص گفت: شبکه لوناپارس با یاری خداوند و با تجربیاتی ارزنده که در زمینه نصب و راه‌اندازی شبکه‌های انتقال‌داده در پروژه‌های متعدد بدست آورده و همچنین روش‌های بهینه نصب و راه‌اندازی سرویس‌های شبکه و پیاده‌سازی سرورهای قابل اطمینان آماده است تا در زمینه طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و راه‌اندازی و نگهداری مراکز داده (Data Centers) ارائه خدمت نماید. لوناپارس با رعایت الزامات استاندارد TIA/EIA-942 و سامانه مدیریت کاربری و میزبانی Plesk با جدیدترین به روز رسانی ها اقدام به ساخت فاز سوم مرکز داده " آروشا " جهت خدمت رسانی به عموم مردم ، سازمان ها و شرکت های خصوصی داخلی و خارجی نموده است.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش مرکز خدمات دیتاسنتر و یا با مرکز مشترکین 91090906 (تهران) تماس حاصل نمایند.


دیتاسنتر چیست و مشخصات آن چگونه باید باشد؟!
مرکز داده یا دیتا سنتر به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی/امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت/اینترانت) بکار گماشته می‌شوند.

سازمان ها، شرکت ها، و افراد می‌توانند با به کارگیری سرویس‌های ارایه شده از طرف مرکز داده وب‌گاه ها، اطلاعات و سرویس‌های مبنتی بر شبکه خود را بر روی (اینترنت/اینترانت) راه اندازی کنند. مرکز داده، بسته به نوع کاربردی که برای آن تعریف شده است، می‌تواند به عنوان یک مرکز پردازشی، مرکز ذخیره داده، مرکز جمع آوری داده و یا تمامی این موارد عمل کند.

مراکز داده بسیار عظیم و متنوعی در سرتاسر شبکه جهانی اینترنت در حال سرویس دهی هستند که برخی از این مراکز استفاده تجاری محدود درون سازمانی دارند و برخی دیگر در اینترنت به صورت تجاری و یا عمومی قابل استفاده هستند.

به طور معمول یک Data Center برای اتصال به اینترنت از چندین اتصال مختلف استفاده می کند تا در صورتی که هر یک از اتصالات به دلیلی از کار افتادند، در سرویس دهی مرکز وقفه ای پیش نیاید.

یکی از مهم ترین مسائل در Data Center سرویس دهی بدون وقفه به مشتریان می باشد. با توجه به امکان قطع برق به دلایل مختلف همچون حوادث غیرمترقبه یا جنگ، نیاز به سیستم برق پشتیبان ضروری است. معمولاً Data Centerهای بزرگ از UPS های مخصوصی استفاده می کنند که امکان سرویسدهی به بیش از صدها سرور را دارند. علاوه بر سیستم UPS، ژنراتورهای قوی نیز در مرکز داده ای وجود دارد تا در صورت قطع بلندمدت برق، سرویس دهی بدون وقفه انجام شود. همچنین در ایران توصیه می شود که در صورت عدم تهیه ژنراتور حتی المکان دو برق جداگانه از دو پست برق مختلف جهت مرکز داده در نظر گرفته شود. (استفاده شده در دیتاسنتر شبکه لوناپارس)

هدف اصلی یک Data Center در اختیار گذاشتن سرورهای مختلف برای مشتریان است. سرورهای مورد استفاده با توجه به نیاز و امکاناتData Center تعیین می شود. تنها تفاوت مهم، نوع سرورهای مورد استفاده توسط Data Center است.

ارسال نظر


عکس خوانده نمی‌شود

کلیه حقوق مالی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به شبکه ارتباطات لوناپارس می باشد.
2024 © Copyright & All Right Reserved By Lunapars Internet & Voip Service Provider

کنسرسیوم فرهام افق پارس (شبکه ارتباطات لوناپارس) نماینده رسمی پیشگامان توسعه ارتباطات دارای مجوز ارتباطات ثابت به شماره 17-94-100 از سازمان تنظیم مقررات در ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت در سراسر کشور
انصراف